Seniorkomiteen har i år bestått av:
Sigurd Haslerud
Hans-Erik Boug
Jan Wold

Sesongen startet med simulator Golf på Haug som er blitt en tradisjon, og i år ble det spilt 20 runder som 29 fullførte minimum 7 runder som var kravet for å delta i vinterserien. Følgende netto-resultater ble oppnådd

1 Edvard Skaalvik               33 slag under par over 7 runder
2 Odd Gilboe                       28                   "
3 Henrik Bucher                  22                   "

Vi takker Odd Gilboe for gjennomføringen av vinterserien

Vårt online påmeldingssystem som ble innført i fjor har fungert meget bra og har desidert kommet for å bli. Vi har i år innført bilavtalen som går ut på at de som har attest for bruk av bil får dette gratis på mandager og halv pris i ukedagene. Tilbudet har vært meget populært og vi anmoder neste års komité om å bruke samme modell for neste år (se bilavtalen under).

Vår tradisjonelle vårtur til Sverige ble også i år en suksess og på vanlig måte godt organisert av herrene Henrik Bucher og Rolf Gullestad, vi applauderer for gjennomføringen og det gode miljøet på disse turene.

Mandagsgolfen startet en uke seinere enn i fjor p.g.a baneforholdene og ble avsluttet den 24.9 med 3 køller og en putter. Det har blitt spilt 20 runder med ca. 65 spillere i gjennomsnitt medregnet Lumbago gutta som spiller på ettermiddagen. Det spilles i 2 klasser: Klasse A spiller på slag og Klasse B stableford. Ingen kamper er blitt avlyst og regnværet har uteblitt på alle 20 rundene, noen av gutta har brukt shorts på alle rundene, ny rekord.

Vi har fått 6 nye spillere denne sesongen og de eldste henger fortsatt meget godt med og har topp plasseringer. Vi gratulerer.

I august gjennomførte vi en ekstra dugnad med 11 mann involvert. Vi malte proshopen, startbua, reisverket til taket på driving rangen, høytrykkspylte og sprayet taket på proshopen med sopp/grønskedrepende middel. En stor takk til de som deltok på en meget vellykket torsdag.

Kamper som har blitt gjennomført er:

Bærumsmatch hjemme og borte hvor Drøbak vant begge 2 og hentet hjem pokalen til odel og eie under ledelse av vår eminente Kaptein Torstein Høymyr

Ringolfen ble dessverre avviklet etter 2 gjennomførte runder hvor Drøbak ledet stort. Kapteinene Per H Birkeland og Odd Gilboe har ledet kampene i år.

Ugly Mug er en match som ledes av Jan Erik Keim. Det ble seier hjemme med 15-12, men tap borte med 11,5 mot 15,5 , totalt ble det tap 26,5 mot Moss sine 27,5, jevnere kan det nesten ikke bli. Bra gjennomført gutter og supert gjennomført av Keim´ern.

Herregruppa mot senior herrer ble også ledet av Jan E. Keim, men disse unggutta ble også i år litt for sterke for gamlingene, 14,5 - 9,5

Drøbak mannkap hevder seg meget bra i NSG´s sitt matchprogram, i år har disse hevdet seg med bravur:
Lag NM 2. divisjon med Tommy Nilsen,Robert Gudmunsen, Espen Olafsen og Geir Leknes endte på 4. plass
Lag NM 3. divisjon: Per Kristian Høgmoen, Roy B Gundeid, Nils Bergei og Espen Tønsberg fikk 9 plass.
Lagserie-finalen for Mix lag: P.E. Høgmoen, R.B. Gundeid, E. Tøsberg og  Caroline Daland fikk 4 plass pluss opprykk til 1.divisjon

I Classic Tour fikk gutta disse resultatene.

Geir Leknes 3. plass i klasse 1
Erlend Wiik  1      "         "     2
Roy B Gundeid  6 plass i klasse 4

Geir Leknes har representert Norge og spilt Landskamp ute i Europa, vi gratulerer

Karl K. Hauger arrangerte også i år match med damene som er en absolutt Høydare og damene skriker etter gjentagelse med Gutta.

Patrick gjør en kjempejobb med arrangementet av Matchplay. I år var det Håvard Wiik som vant gruppe 1 og Espen Olafsen som stakk av med seieren i gruppe 2. Det er godt gjort i den sterke konkurransen. Vi takker Patrick for vel gjennomført job.

Klubbmesterskapet ble vunnet av disse spillerne:

50 år pluss:
1 Truls Rune Saraksen
2 Per Magnus Lønn
3 Robert Gudmundsen

60 år pluss:
1 Trond Chritian Lavik
2 Espen Olafsen
3 Tom Ole Parker

70 år pluss :
1 Kjell Arne Henden Nakken
2 Per Helge Birkeland
3 Ole Jostein Wilmann

Så kommer vi til årets gjeveste priser, sammenlagt resultatet for hele sesongen:

Klasse A
Hans Ross             483 slag
Per H Birkeland    486   "
Kjell A Nakken     488   "
Håvar Wiik            490   "
Tore Sellæg           490   "

B Klassen
Ole Scheie             266 poeng
Tom Abrahamsen  261     "
Kai S Hansen         254     "
Oddbjørn Larsen    254     "
Erik O Askautrud   253     "

Beste Nettoslagrunde     Håvar Wiik med 65 slag
Beste Stableford runde  Tom Abrahamsen  med 46 poeng
Beste bruttoslagrunde    Geir Leknes med 69 slag

Vi har hatt en flott sesong med mange entusiastiske spillere og et meget godt miljø, noe som gjør mandagsmatchene i Drøbak til en attraksjon, som alle vil være med på og ingen tør å reise bort på mandager, Vi er ledende i Norge hva gjeller antall spillere på disse dagene. Resultatene i år har vært meget gode, noe som skyldes at alle er blitt ett år eldre og fått litt mere erfaring!!!. Det skyldes jo ikke banen og værforholdene, men de har også vært gode og vi skylder banemannskapet en stor takk Vi takker også alle i proshopen, kaffen og alle de som stiller opp litt ekstra for at alle vi andre skal ha det trivelig.

Høstturen til Sverige er ikke glemt og den gode atmosfæren med disse svensketurene håper vi Rolf og Henrik fortsetter med.
Komiteen takker for seg for 2 fine år og ønsker neste års komité alt vel.

Velkommen til en ny vinterserie og til 2019.

Drøbak, 21. september 2018
For Seniorkomiteen